Adatkezelési tájékoztató
Az Unimex Hungary Kft. tevékenységéhez és az https://www.unimex.hu/ weboldal működéséhez kapcsolódó adatkezelésről
Bevezetés
Ez a Tájékoztató az EU 2016/679 általános adatvédelmi rendelete (angol rövidítéssel GDPR/General Data Protection Regulation) szabályainak megfelelően biztosítja annak megismerését, hogy az Unimex Hungary Kft. (a továbbiakban Adatkezelő) az alábbiakban részletezett feladatainak ellátása során a természetes személyek adataival milyen tevékenységet végez. Arról, hogy e tevékenysége közben milyen szabályok szerint jár el és betekintést ad az általa felhasznált adatok védelmére vonatkozó intézkedéseiről. Nem utolsó sorban információt nyújt mindazon jogokról, melyek érdekeik védelmében megilletik az érintetteket.
Adatkezelő a GDPR 13. cikke szerinti kötelező tájékoztatást az alábbiak szerint biztosítja az érintettek és az érdeklődők számára.
1. Adatkezelő adatai
Adatkezelő megnevezése: | Unimex Hungary Kft. | |
Székhelye: | 9423 Ágfalva Liget u.33. | |
Adószáma: | 12718319-2-08 | |
E-mail: | info@unimex.hu | |
Telefon: | +3620 9779 763 | |
- A személyes adatok kezelésének elvei
Adatkezelő az alábbi elvek betartásával tevékenykedik:
- A célhoz kötöttség elve: megmutatja, hogy Adatkezelő milyen cél érdekében tárolja, használja fel tevékenysége során természetes személyek adatait.
- Az adattakarékosság elve: tehát a kezelt adatok köre adott célnak megfelelő és csak az ahhoz szükséges mértékű.
- A pontosság elve: e szerint az Érintettek és a jogszabályi megfelelés érdekében is pontatlan személyes adatokat Adatkezelő haladéktalanul helyesbíti vagy törli.
Adatkezelőként a személyes adatokat az érintettektől közvetlenül kapjuk. Magunkra nézve kötelezőnek fogadjuk el a tevékenységünkkel összefüggően kezelt személyes adatok védelméhez kapcsolódó azon feladatok ellátását, melyek révén – adott esetben – segítjük bizonyítani a Hatóságok, üzleti partnerek és az érintett ügyfelek számára is, hogy e tekintetben a Rendeletet és az Info. tv., valamint más, vonatkozó szabályozást is betartva jártunk el (elszámoltathatóság elve).
- Az adatkezelési tevékenységünket meghatározó főbb jogszabályok:
- Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet – General Data Protection Regulation – GDPR, a továbbiakban: Rendelet)
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info. tv.)
- évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
- évi I. törvény a munka törvénykönyvéről
- évi CL. törvény az adózás rendjéről
- évi C. törvény a számvitelről
4. Fogalmak
GDPR: AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Személyes adat: az érintettre vonatkozó bármely információ, például valamely azonosító, név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó adat.
Különleges adatok: a faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok.
Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon vagy adatállományokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tagolása, tárolása, megváltoztatása, átalakítása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, az adatokba való betekintés, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat) rögzítése.
Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt a személyes adatok kezelésének célját és eszközeit meghatározza, az adatkezelésre vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajttatja.
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.
Érintett: bármely meghatározott személyes adat alapján azonosított vagy –közvetlenül vagy közvetve, egy vagy több tényező alapján – azonosítható természetes személy. Azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy egy, vagy több tényező alapján azonosítható.
Adattovábbítás: a személyes adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele. Az EGT-tagállamokba, illetve az Európai Unió szervei felé irányuló adattovábbítást úgy kell tekinteni, mintha Magyarország területén belüli adattovábbításra kerülne sor.
Adattörlés/törlés: az adatok felismerhetetlenné tétele tartalomtörléssel vagy ezzel egyenértékű eredményt lehetővé tevő módon.
Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
EGT-tagállam: az Európai Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez.
Harmadik ország: minden olyan állam, amely nem EGT-tagállam.
NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, Magyarország vonatkozásában a GDPR szerinti felügyeleti hatóság.
A tevékenységünk során általunk bármilyen módon és mértékben megismert üzleti partneri vagy ügyfél adatokat ezen Adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően, titoktartási kötelezettséget vállalva, a GDPR előírásai, valamint a vonatkozó magyar jogszabályok szerint kezeljük.
A tevékenységünkhöz kapcsolódó feladatok ellátása keretében kapott személyes adatokat jogszerűen tárolhatjuk, a jogszabályok keretein belül azokat rendszerezhetjük, a szükséges mértékig felhasználhatjuk.
Az adatkezelést azonnal megszüntetjük, amennyiben annak célja teljesült vagy megszűnt, ill. mérlegeljük, ha azt az érintett kéri.
Profilozást, és automata döntéshozatalt nem alkalmazunk.
6. A tevékenységünkhöz kapcsolódó adatkezelés részletezése, célonként
6.1 Kapcsolatfelvétel
Érintettek: Kapcsolatfelvételi szándékkal hozzánk forduló természetes személy/jogi személy képviselője
Adatkezelés célja: Kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, tájékoztatás
Adatfajta | Jogalap | Őrzési idő |
név |
GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont; az Ön hozzájárulása |
A hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb 5 évig |
e-mail cím | ||
telefonszám |
Az adatkezelés folyamata:
Ha Ön e-mail vagy telefonhívás útján megadja számunkra az elérhetőségeit, ezeket kapcsolattartásra, valamint a szolgáltatásunk teljesítésére fogjuk használni.
A fenti adatok megadása nem kötelező, ezek hiányában azonban nem tudunk kapcsolatot tartani Önnel. A hozzájárulását bármikor, indokolás nélkül visszavonhatja, ez azonban nem érinti a korábban, a hozzájárulása alapján megvalósult adatkezelés jogszerűségét. Visszavonni a fenti e-mail címre küldött kérésével tudja, amit a lehető legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 5 munkanapon belül teljesítünk.
6.2 Munkafelvételre jelentkezők nyilvántartása, pályázatok elbírálása, önéletrajzok
Érintettek: Álláslehetőségre jelentkező személyek
Adatkezelés célja: pályázatok elbírálása, jelentkező értesítése
Adatfajta | Jogalap | Őrzési idő |
pályázó/jelentkező neme |
GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont, hozzájárulás |
A hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb öt évig. |
születési helye, és időpontja | ||
lakcíme / értesítési címe | ||
képesítési, munkagyakorlati információk | ||
aláírás | ||
e-mail cím | ||
telefonszám | ||
esetenként az arckép (fotó) |
Az adatkezelés folyamata:
Adott pályázati lehetőségre jelentkezők elküldik az önéletrajzukat és egy motivációs levelet. Mindkettőben lehetnek személyes adatok, melyeket a jelentkező fontosnak tart közölni velünk a pozitív elbírálás érdekében.
A fenti adatok megadása nem kötelező, de ezek hiányában nem tudjuk elbírálni a pályázatot és/vagy nincs mód a jelentkező értesítésére. A hozzájárulását bármikor indokolás nélkül visszavonhatja, ez azonban nem érinti a korábban, a hozzájárulás alapján megvalósult adatkezelések jogszerűségét. Visszavonni a fenti e-mail címre küldött levelével tudja, amit a lehető legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 5 munkanapon belül teljesítünk.
6.3 Foglalkoztatáshoz kapcsolódó adatkezelés
Érintettek: Adatkezelővel munkajogviszonyban álló személyek
Adatkezelés célja: a munkajogviszonyhoz kapcsolódó, jogszabályi elvárás szerinti adminisztráció
Adatfajta | Jogalap | Őrzési idő |
Név |
GDPR 6. cikk (1) c) jogszabályi megfelelés;
2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről. 2017. évi CL tv. az adózás rendjéről 2000. évi C tv. a számvitelről 1997. évi LXXXI tv. a tb.-i nyugellátásról (…) |
o a munkaviszony létesítésével, megszüntetésével és a nyugdíjjogosultsággal összefüggő személyes adatok nem selejtezhetők. o a munkabér fizetéssel, bárszámfejtéssel kapcsolatos adatok: nem selejtezhetők o a munkavállaló kapcsolattartóként történő megnevezéséhez fűződő személyes adatokat Adatkezelő a Számviteli tv., és az adó jogszabályok előírása szerint ideig tárolja (8 év). |
születési név | ||
anyja neve | ||
állandó lakcím | ||
születési hely és idő, | ||
munkahely/iskola neve és címe | ||
személyi igazolvány száma | ||
egyéb, a jogszabály által előírt adat |
Az adatkezelés folyamata:
A fenti adatok megadásának célja, hogy megfeleljünk a jogszabályok által a foglalkoztatáshoz kapcsolódó adminisztratív előírásoknak. Az ehhez tartozó adatok megadása kötelező.
- A szolgáltatásunkhoz kapcsolódó adatkezelés
Tájékoztatás: Az alább meghatározott adatkezelések tekintetében szolgáltatóként a biztosítókkal kötött megállapodások alapján adatfeldolgozói szerepkörben jár el.
Érintettek: kárrendezéshez kapcsolódóan érintett személyek
Adatkezelés célja: Kárfelvétel / kárrendezés szolgáltatás teljesítése
Adatfajta | Jogalap | Őrzési idő |
Tulajdonos: neve, születési adatai anyja neve e-mail cím telefonszám SZIG száma állampolgársága lakcíme autó rendszáma vezetői eng. és forgalmi eng. száma és érvényességi ideje kötvényszám |
GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont, szerződés teljesítése (a biztosító, mint adatkezelő által meghatározottak szerint) |
A kárrendezési eljárás tekintetében irányadó jog szerinti elévülési idő. |
A gépjármű korábbi sérüléseire vonatkozó információk, adatok | A biztosító, mint adatkezelő által meghatározottak szerinti / A különleges (egészségügyi) adatok tekintetében az érintett GDPR 6. cikk (1) a) illetve 9. cikk (2) a szerinti hozzájárulása | A kárrendezési eljárás tekintetében irányadó jog szerinti elévülési idő |
Nyilatkozat a káreseményről nyilatkozat a felelősről nyilatkozat a kifizetés módjáról nyilatkozat a bankszámlaszámról nyilatkozat áfa visszatérítésre vonatkozóan nyilatkozat a gépjárművet terhelő hitelről nyilatkozat a CASCO biztosítás igénybevételi szándékáról | A biztosító, mint adatkezelő által meghatározottak szerinti / A különleges (egészségügyi) adatok tekintetében az érintett GDPR 6. cikk (1) a) illetve 9. cikk (2) a szerinti hozzájárulása | A kárrendezési eljárás tekintetében irányadó jog szerinti elévülési idő |
Csatolmányok: európai baleseti bejelentő rendőri intézkedésről szóló dokumentum sérült gépjármű forgalmi engedélye és törzskönyve gépjárművet vezető személy jogosítványa a vélt károkozó gépjárműről/annak rendszámáról készült fotódokumentáció a vélt károkozó gépjármű biztosítási ún. zöldkártyája/igazolása meghatalmazotti minőségben történő kárbejelentés esetén a károsult gépjármű tulajdonosa által aláírt meghatalmazás | A biztosító, mint adatkezelő által meghatározottak szerint | A kárrendezési eljárás tekintetében irányadó jog szerinti elévülési idő |
A kár mértékének megállapítása céljából: Nyilatkozat totálkár esetén a gépjármű roncsbörzén történő meghirdetéséről | A biztosító, mint adatkezelő által meghatározottak szerint | A kárrendezési eljárás tekintetében irányadó jog szerinti elévülési idő |
Kártérítési javaslat adatai / követelések elutasításának adatai | A biztosító, mint adatkezelő által meghatározottak szerint | A kárrendezési eljárás tekintetében irányadó jog szerinti elévülési idő |
A szolgáltatásunk teljesítésében érintett személy a biztosító társaság (e tekintetben adatkezelő) ügyfele, a kárrendezési eljárás folyamán az adatkezelés tekintetében a biztosító utasításait követve járunk el. A felhasznált ügyfél-adatokat a biztosító társaság küldi meg a kárszakértő partnerünk részére, akivel a cégünk kárszakértői megbízási szerződéses jogviszony alapján működik együtt.
- Kárszakértő partnerünk: Claim Controll kárszakértő és pénzügyi szolgáltató kft.
- Elérhetőségük: info@claims.hu ; telefon: 06(1) 225 4009
6.5 Adatkezelési érintettségű panaszok kezelése
Érintettek: A jogait sértve érző természetes személy, érintett
Adatkezelés célja: Azonosítás, az eljárás lefolytatása és kapcsolattartás
Adatfajta | Jogalap | Őrzési idő |
név |
GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont; Jogszabályi kötelezettség teljesítése
2016/679 (EU) rendelet (GDPR) |
adott ügy lezárását követő 5 év |
anyja neve | ||
e-mail cím | ||
telefonszám | ||
info. a kifogásolt adatkezelésről |
Az adatkezelés folyamata:
Az általunk folytatott adatkezelések tekintetében minden érintett jogosult panasszal élni, amennyiben úgy érzi, hogy őt sérelem érte.
Az adatok megadása a sérelem kivizsgálása és a kapcsolattartás – tehát a szabályszerű eljárás lefolytatása – érdekében kötelező. E nélkül a panasz és/vagy a panaszos nem azonosítható, így az eljárás lefolytatására nincs lehetőségünk.
6.6 Számlák kezelése, számvitel
Érintettek: Partner, ügyfél: egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaságot képviselő természetes személy
Adatkezelés célja: Számviteli törvény szerinti bizonylat-kezelés
Adatfajta | Jogalap | Őrzési idő |
név |
GDPR 6. cikk c) pont; Jogszabályi kötelezettség teljesítése; 2000. évi C. törvény a számvitelről |
a számla időpontja évének végét követő 8 év |
ev. esetén adószám, székhely |
Az adatkezelés folyamata:
Egyéni vállalkozók esetében a bizonylatok tartalmaz(hat)nak személyes adatot. Ezeket az adatokat megőrizzük a Számviteli törvény előírásainak megfelelően.
Az adatok megadása a vonatkozó jogszabályok alapján a kötelező. Elmulasztása esetén a számla nem fogadható el.
Az adatokat elektronikusan tároljuk a szamlazz.hu szolgáltatás segítségével.
- Partner: szamlazz.hu (KBOSS.hu Kft.)
- Adatvédelmi info: https://www.szamlazz.hu/adatvedelem/
A számlainformációkhoz jogszerűen hozzáfér a könyvelő partnerünk.
- Könyvelő partnerünk: Caprys Könyvelő Iroda
- Elérhetőség, info.: info@caprys.hu ; telefon: :+3699 321 331
6.7 Informatikai felügyelet
Érintettek: bármely személy, aki a nyilvántartásinkban szerepel (teljes hozzáférés)
Adatkezelés célja: rendszergazdai felügyelet
Adatfajta | Jogalap | Őrzési idő |
teljes hozzáférés | GDPR 6. cikk b) pont; szerződés teljesítése | a szerződés lejártáig vagy végéig |
Az adatkezelés folyamata:
Informatikai szolgáltató partnerünknek a munkája elvégzése érdekében teljes hozzáférést kell biztosítanunk. Tevékenysége folyamán adatfeldolgozóként jár el: saját részére az adatbázisainkból adatokat nem másol, nem ment és nem továbbít.
Informatikai partnerünk:
- Partner: HVP 2000 BT
- Adatvédelmi info: 9400 Sopron, Rozsondai Károly u 44/B.; info@hvp2000.hu
6.8 A weboldalunk használata
Érintettek: bárki, aki a https://www.unimex.hu/ weboldalunkra látogat
Adatkezelés célja: a weboldal működtetése és a működéshez kapcsolódó információgyűjtés
- Jelenleg használt cookie: elengedhetetlen, hozzájárulást nem igényel
kulcs | tartomány | adatkezelési idő | rövid leírás |
pll_language | www.unimex.hu | 1 év | Feladata a nyelvi beállítások tárolása. |
Az adatkezelés folyamata:
A weboldalunk úgynevezett „süti” technikát használ(hat). A süti egy olyan kis szövegfájl, amelyet a honlap szolgáltatója helyez el az Ön számítógépének merevlemezén. A sütik különböző, működést támogató funkciókat biztosítanak a honlap számára.
A felhasználónak módjában áll engedélyeznie vagy elutasítania a sütiket, amire az első alkalommal a weboldalra lép. Ezt követően minden további látogatás alkalmával lehetősége nyílik a korábbi döntése módosítására. Amennyiben úgy dönt, hogy a sütiket elutasítja, előfordulhat, hogy honlapunk egyes funkcióit nem tudja majd megfelelően használni.
7. Az adatok továbbítása, átadása
Esetenként tevékenységünkhöz kapcsolódóan személyes adatokat továbbítunk harmadik személy részére. Az adatok továbbítása papír alapon és elektronikusan is történhet, mindkét esetben gondoskodva arról, hogy kizárólag a címzett részére legyen hozzáférhető az adat.
- papír alapú továbbítás: személyes átadással vagy postai úton, kifejezetten a címzett részére
- elektronikusan (e-mail): személyes adat az üzenet szövegében nem jelenik meg. Szükség esetén személyes adat küldése csatolt Excelben vagy tömörített fájlban történik, minden esetben egyedi jelszóval ellátva.
Harmadik országba, illetve nemzetközi szervezet részére személyes adatokat nem továbbítunk.
Adatkezelőként – „szerződések teljesítése” vagy „jogszabályi megfelelés” jogalappal – adatokat adunk át – a 6. pontban jelzett partnereken túlmenően – az alábbi adatfeldolgozóként vagy önálló adatkezelőként működő szervezetek felé:
- Banki partnerünk: UniCredit Bank Zrt.
- Adatkezelési info.: https://www.unicreditbank.hu/content/dam/cee2020-pws-hu/Uzletszabalyzatok/2021/202110/adatkezelesi_tajekoztato_HUN_211013.pdf
8. Az adatok biztonsága
Technikai és szervezési intézkedésekkel, valamint eljárások kialakításával gondoskodunk az általunk kezelt személyes adatok biztonságáról.
A személyes adatokhoz csak azok a munkatársaink férnek hozzá, akiknek feladataik ellátásához szükségük van azok megismerésére.
Az adatok biztonsága érdekében:
- az informatikai rendszer tervezése és üzemeltetése során felmérjük és figyelembe vesszük a lehetséges kockázatokat, törekedve azok folyamatos csökkentésére
- figyelemmel kísérjük a felmerülő fenyegetéseket és sérülékenységeket (mint pl. számítógépes vírusok, számítógépes betörések, szolgáltatásmegtagadásra vezető támadások stb.), hogy időben intézkedhessünk azok elkerülése, elhárítása érdekében
- az informatikai eszközöket, valamint a papíron kezelt információkat védjük az illetéktelen fizikai hozzáférés, valamint a környezeti hatások (pl. víz, tűz, elektromos túlfeszültség) ellen
- az informatikai rendszerünk megfigyelésével gondoskodunk a lehetséges problémák, események felderítéséről
- az üzemeltetésben résztvevő szolgáltatók kiválasztásánál alapvető szempont a megbízhatóság
- Az érintetteket a GDPR 15-20. cikkei alapján a személyes adatai vonatkozásában az alábbi jogok illetik meg:
- tájékoztatáshoz való jog;
- hozzáférési jog;
- helyesbítéshez való jog;
- törléshez való jog;
- az adatkezelés korlátozásához való jog;
- adathordozhatósághoz való jog;
- tiltakozáshoz való jog.
Jogait a info@unimex.hu e-mail címre küldött megkeresés útján gyakorolhatja.
A hozzáférési jog alapján tájékoztatást kérhet arra vonatkozóan, hogy személyes adatai kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, a személyes adatokhoz hozzáférhet, illetve tájékoztatást kaphat az adatkezelés biztonsági feltételeiről is.
A helyesbítéshez való jog szerint kérésére késedelem nélkül javítjuk pontatlan személyes adatait, valamint hiányos adatait kiegészítjük.
Törléshez való jog alapján indokolatlan késedelem nélkül töröljük a személyes adatait az alábbi esetekben:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amiért gyűjtöttük vagy azokat más módon kezeljük;
- ha az adatkezelés alapját képező hozzájárulás visszavonásra kerül, és más jogalap nincs az adatok kezelésére;
- ha a személyes adatokat jogellenesen kezeltük;
- jogszabály szerint a személyes adatokat törölnünk kell.
A személyes adatot nem törölhetjük, amennyiben az adatkezelés jogi igény előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.
Kérésre a személyes adatok felhasználását az adatkezelés korlátozásához való jog alapján korlátozzuk, ekkor a személyes adatokat csak meghatározott körben használjuk fel.
Az adathordozhatósághoz való jog alapján, amennyiben az mások jogait és szabadságait nem sérti, az adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban elküldjük Önnek, illetve az adatokat kérésére közvetlenül továbbítjuk egy másik adatkezelő részére.
A tájékoztatáshoz való jog: Érintett az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az tőlünk a személyes adatai kezeléséről. A kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatást adunk az Érintett részére a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik, és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.
A tiltakozás joga: A tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgáljuk, annak megalapozottsága kérdésében döntést hozunk, és a döntéséről írásban tájékoztatást adunk. Ha az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem áll módunkban teljesíteni, akkor a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közöljük a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.
- Adatkezelésre vonatkozó egyéb rendelkezések
Az adatkezelés megszűnése
Törlünk minden olyan személyes adatot,
- melynek kezelése esetében az adatkezelési cél megszűnt, vagy
- melynek kezeléséhez az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre,
- melynek kezeléséhez való jogot az érintett visszavonta, vagy az adatkezelést megtiltotta, vagy
- melynek kezeléséhez nincs törvényi jogalap.
Törlés helyett zároljuk a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeljük, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
- Adatvédelmi panaszok kezeléséhez kapcsolódó eljárási szabályaink
Az eljárás: panaszként kezeljük és intézzük az érintett természetes személyektől hozzánk írásban jelzett minden észrevételt, amennyiben az adatvédelmi tárgyú, és a jelen Adatkezelési tájékoztatójában foglaltakkal össze nem egyeztethető eljárásunkkal vagy mulasztásunkkal kapcsolatosan sérelmet fogalmaz meg (továbbiakban: panasz).
Panasszal élni a fenti e-mail címünkre (elektronikusan) vagy a levelezési címére küldött bejelentéssel lehet.
A panasznak tartalmaznia kell legalább: a panaszos nevét, címét (e-mail címét), telefonszámát, a sérelem időpontját, a panasz konkrét körülírását, panaszos aláírását, valamint azt, hogy a panaszbejelentésben foglalt adatainak kezeléséhez a panaszbejelentéssel kapcsolatos eljárásban, a panasz aláírásával egyidejűleg hozzájárul. Ezen adatok és a nyilatkozat hiányában a panasz kivizsgálását mellőzük és erről a Panaszost írásban értesítjük.
A Panaszos adatait kizárólag a panaszbejelentéssel kapcsolatosan kezeljük, azt harmadik személyek részére, kivéve a jogszabályban rögzített hatósági, bírósági megkereséseket, nem adjuk ki, üzleti célokra nem használjuk fel.
A panaszt kivizsgáljuk és arra a kézhezvételt követően 30 napon belül indokolt, írásbeli választ adunk a panasz bejelentés módjával azonos módon (e-mailen vagy postai úton). Amennyiben a panasz kivizsgálására a 30 napos határidő nem elegendő, úgy erről a panaszost tájékoztatjuk. Ebben az esetben a bejelentéstől számított 3 hónapon belül fogunk írásbeli, indokolt választ adni a bejelentéssel azonos módon.
Amennyiben a panasz kivizsgálását követően azt állapítjuk meg, hogy az tényszerű és indokolt volt, úgy a sérelmének orvoslása módjáról és mértékékről a panasz elbírálásával egyidejűleg tájékoztatjuk Önt.
A panasz elutasítása esetén írásban adunk tájékoztatást arról, hogy a panasszal a továbbiakban fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: NAIH) vagy sérelem esetén a Bírósághoz is.
A NAIH az érintetti jogok érvényre juttatását formalevelek kibocsátása útján segíti elő: https://naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html
Panaszbejelentés: NAIH; 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11,
E-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu
tel.: +36(1) 391 1400
weboldal: www.naih.hu
Adatvédelmi incidens és kezelése
Adatvédelmi incidens: minden olyan tevékenység, beavatkozás vagy mulasztás, mely személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan hozzáférést, megváltoztatást, továbbítást, nyilvánosságra hozatalt, törlést vagy megsemmisítést, valamint véletlen megsemmisülést és sérülést tesz lehetővé.
Aki ilyet észlel a tevékenységünk kapcsán, minél előbb jelezze e-mailben az info@unimex.hu vagy telefonon: +3620 9779 763
Adatkezelőként rögzítjük a bejelentést és haladéktalanul megkezdjük annak kivizsgálását. Amennyiben az adatvédelmi incidens informatikai rendszert érintően következett be, akkor tájékoztatjuk az érintett adatbázisok üzemeltetéséért felelős szolgáltatókat is.
A bejelentés megvizsgálása és az incidens kezelése érdekében minden olyan információt begyűjtünk, ami szükséges lehet annak azonosítására, az esetleges károk csökkentésére és az elhárítás érdekében hozandó további intézkedések kialakítására. A lehetőségek szerint rögzítjük
- az incidens bekövetkezésének időpontját és helyét,
- az incidens leírását, körülményeit, hatásait,
- az incidens során kompromittálódott adatok körét, számosságát,
- a kompromittálódott adatokkal érintett személyek körét
Mindezeken túlmenően – a jogszabályi elvárásnak megfelelve – 72 órán belül bejelentést teszünk a Hatóság (NAIH) felé.
Adatvédelmi tisztviselő: Adatkezelőként a fő tevékenységünkhöz kapcsolódóan nem kezelünk nagy mennyiségű és/vagy különösen érzékenynek minősíthető személyes adatot, hatósági szervnek nem minősülünk, ezért adatvédelmi tisztviselő megbízását, foglalkoztatását nem tartjuk indokoltnak, s erre a hatályos jogi szabályozás sem kötelezi cégünket.
Megjegyzés: Adatkezelőként fenntartjuk a jogot arra vonatkozóan, hogy jelen Adatkezelési tájékoztatót folyamatosan frissítsük, ennek során a benne részletezett információkat – a jogszabályi változásokat is követve – egyoldalúan módosítsuk. Az aktuálisan hatályos tájékoztató Adatkezelőnél elérhető.
Ágfalva, 2024. november
Unimex Magyarország Kft.
KAPCSOLAT
ELÉRHETŐSÉGEINK
08:00 - 17:00 Ügyfélfogadás előzetes időpontegyeztetés alapján.
- A cég székhelye: Unimex Hungary KFT, 9423 Ágfalva, Liget u.33.
- Cégjegyzékszám: 08-09-009879
- A céget nyilvántartó cégbíróság neve: Győri Törvényszék Cégbírósága, 9021 Győr, Szent István u.6., Tel.:+3696508700
© Unimex Hungary Szakértői, Kárrendezési és Szolgáltató KFT. 2018 | Impresszum | Adatkezelési-tájékoztató | Weboldalt készítette: Webpole